
Bez-strachu.sk
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu
(ESF REACT - EU) v rámci Operačného programu Ľudské zdroje
www.ludskezdroje.gov.sk | www.esf.gov.sk | www.employment.gov.sk
Od 11/2022 realizujeme projekt Bez-strachu.sk, kód projektu 312081BVQ8, v rámci OP Ľudské zdroje s podporou Európskeho sociálneho fondu – REACT-EU.
Názov prijímateľa: OZ Pre lepšiu spoločnosť
Názov projektu: Bez-strachu.sk
Kód projektu: 312081BVQ8
Operačný program: Operačný program Ľudské zdroje
Výzva: OPĽZ-DOP-2021/8.1.1/RO-02
Cieľ výzvy: 8.1 Podpora obnovy po kríze spojenej s pandémiou COVID- 19 vrátane jej sociálnych dôsledkov a príprava zeleného, digitálneho a odolného oživenia hospodárstva
Poskytovateľ pomoci: Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR - Riadiaci orgán OP Ľudské zdroje
Celková zazmluvnená suma (COV): 179 869,20 €
Zazmluvnená suma NFP: 179 869,20 €
Trvanie projektu: 13 mesiacov (11/2022 - 11/2023)
Miesto realizácie - VÚC: Banskobystrický kraj, Bratislavský kraj
Stručný popis projektu: Projekt žiadateľa je zameraný na vytvorenie digitálnej platformy Bez-strachu.sk pre obete a osoby dotknuté akoukoľvek formou diskriminácie, obťažovaním a šikanou v pracovno-právnych vzťahoch, ktorá s prepojenými poradenskými, vzdelávacími a osvetovými aktivitami (realizované online a offline formou) prispeje k riešeniu problémov osôb cieľovej skupiny, k napĺňaniu ich potrieb a zvyšovaniu/zlepšovaniu kvality ich života.
Konkrétna špecifikácia nástroja na úrovni inovatívneho riešenia - jedná sa o 4 moduly integrované v rámci webportálu Bez-strachu.sk:
1. Vytvorenie a prevádzka digitálnej platformy pre nahlasovanie, riešenie a prevenciu incidentov osôb z CS;
2. Poskytovanie poradenských a asistenčných služieb (online/telefonicky/prezenčne);
3. Zabezpečenie osvety a medializácie;
4. Tréningy a školenia (neformálne vzdelávanie, vrátane prípravy webinárov)
Výstupy projektu: • P0274 - Počet osôb, ktoré využili nové, inovatívne služby alebo opatrenia na vykonávanie služieb sociálneho začlenenia = 60 osôb
Zmluvná agenda: https://www.crz.gov.sk/zmluva/7055159/

POMÁHAME, ALEBO POMOHLI SME 64 KLIENTOM II PORADILI SME UŽ 158 ZÁUJEMCOM SO ZLOU SKÚSENOSŤOU
údaj k 20.9.2023
NOV - DEC
2022
-
Vypracovanie plánu práce v teréne – pracovné stretnutie tímu projektu, rozdelenie úloh, časový harmonogram - stanovenie aktivít a cieľov projektu, pravidelné mesačné hodnotenia výkonu práce s klientmi, užívateľmi projektu
-
Práca v teréne – vyhľadávanie klientov
-
Oboznámenie klientov a komunity s aktivitami projektu
-
Zazmluvnenie klientov, tvorba spisových obalov – oboznámenie dotknutej osoby /GDPR/, písomný kontrakt, záznamový hárok klienta, kódovanie klientov, diagnostikovaný druh negatívnych vplyvov na pracovisku
JAN - FEB
2023
-
Pracovné stretnutia tímu projektu – zhodnotenie plnenia aktivít projektu
-
tvorba spisových obalov – oboznámenie dotknutej osoby /GDPR/, písomný kontrakt, záznamový hárok klienta, kódovanie klientov, diagnostikovaný druh mobbingu a diskriminácie, rodinná anamnéza – štruktúra, identifikácia problému, poradenský, návrh odborných konzultácii v kontexte integrovaného modelu – možnosti, záznam o priebehu stretnutí
-
práca v teréne – vyhľadávanie klientov, podnetov
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
-
Identifikácia problému klienta- s akými prejavmi diskriminácie sa stretol- mobbing, bossing, sexuálne obťažovanie, diskriminácia, ako sa prejavovali jeho problémy, vysvetlenie pojmov
-
Práca v teréne – dohodnutie termínov, stretnutí , mapovanie súčasnej situácie klientov, rozhovor, povzbudenie klientov v aktivizácii
-
Príprava metodických materiálov pri práci s klientami – Antidiskriminačný zákon – zjednodušená forma, ktorá vyhovuje klientom pre lepšie pochopenie výkladu zákona
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
MAR- APR
2023
-
Pracovné stretnutia tímu projektu – zhodnotenie plnenia aktivít projektu
-
Práca v teréne – priebežné návštevy klientov v ich prirodzenom prostredí – použité metódy : rozhovor, pozorovanie, zisťovanie situácie rodiny, posúdenie súčasného stavu klientov – príprava rodinnej anamnézy klientov
-
Príprava a tvorba metodických materiálov pri práci s klientami, užívateľmi projektu – Rodová rovnosť – posilnenie sebavedomia, aktivizácie a samostatnosti žien
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstv
-
Práca v teréne – priebežné návštevy klientov v ich prirodzenom prostredí – použité metódy : rozhovor, pozorovanie, zisťovanie situácie rodiny, posúdenie súčasného stavu klientov – tvorba rodinnej anamnézy klientov – v prostredí, aké vyhovuje klientom
-
Príprava a tvorba metodických materiálov pri práci s klientami, užívateľmi projektu – Asertívne techniky a aktivity s tým spojené – posilnenie sebavedomia, aktivizácie a samostatnosti klientov, užívateľov projektu
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
MAJ - JUN
2023
-
Pracovné stretnutia tímu projektu – zhodnotenie plnenia aktivít projektu
-
Príprava a tvorba metodických materiálov pri práci s klientami, užívateľmi projektu – Beckhardov vzorec, rieka života a aktivity s tým spojené – samohodnotenie klienta v akej fáze života sa nachádza, zameranie na minulosť - prítomnosť – budúcnosť, posilnenie sebavedomia a zodpovednosti, aktivizácie a samostatnosti klientov, užívateľov projektu
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
-
pokračovanie v identifikácii diskriminácie a mobbingu. Klarifikácia problému, poradenský rozhovor, motivácia, zmena postojov klienta, asertívne uplatňovanie práv klienta
-
Výkon práce v teréne – mapovanie podnetov v komunite
-
Poskytovanie špecializovanej opory klienta
-
Neformálne vzdelávanie klientov formou door-to-door
-
Príprava a tvorba metodických materiálov pri práci s klientami, užívateľmi projektu – Rozvoj osobnosti – motivácia klienta v jeho rozvoji a aktivizácii, vyzdvihnutie pozitívnych vlastností klientov, povzbudenie klientov, užívateľov projektu
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
-
pokračovanie v identifikácii diskriminácie a mobbingu. Klarifikácia problému, poradenský rozhovor, motivácia, zmena postojov klienta, asertívne uplatňovanie práv klienta
-
Výkon práce v teréne – mapovanie podnetov v komunite
-
Práca v teréne – priebežné návštevy klientov v ich prirodzenom prostredí – použité metódy : rozhovor, pozorovanie, zisťovanie situácie rodiny, posúdenie súčasného stavu klientov – v prostredí, aké vyhovuje klientom
-
Poskytovanie špecializovanej opory klienta
-
Neformálne vzdelávanie klientov formou door-to-door
JUL - AUG
2023
-
Pracovné stretnutia tímu projektu – zhodnotenie plnenia aktivít projektu
-
Príprava a tvorba metodických materiálov pri práci s klientami, užívateľmi projektu – Aktivizácia klienta – podpora sebadôvery, sebavnímanie klienta – postoj klienta k sebe samému – práca s klientom
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
-
Výkon práce v teréne – mapovanie podnetov v komunite
-
Práca v teréne – priebežné návštevy klientov v ich prirodzenom prostredí – použité metódy : rozhovor, pozorovanie, zisťovanie situácie rodiny, posúdenie súčasného stavu klientov – v prostredí, aké vyhovuje klientom
-
Príprava mapovania potrieb komunity v teréne – plán mapovania potrieb, príprava tímu – spoločná tvorba otázok, použitá metóda : pološtrukturovaný rozhovor priamo v prirodzenom prostredí komunity, určenie cieľu mapovania – právna gramotnosť komunity v oblasti mobbingu a bossingu a potreba komunity – anonymné poradenstvo formou internetu – zriadenie elektronickej poradne v rámci projektu, cieľová skupina – výber participantov – cieľové skupiny v projekte
-
Poskytovanie špecializovanej opory klienta
-
Príprava Flexi karty – bonus pre klientov, užívateľov projektu ako príloha europassov/životopisov – informácie o účasti na aktivitách, vzdelávaní, príprave na zamestnanie v projekte, zvýšenie právnej gramotnosti klientov
-
Neformálne vzdelávanie klientov formou door-to-door
-
Práca s klientom – hľadanie motivácie klienta, podpora pri budovaní sociálnych vzťahov, podpora osobného života, posilnenie vzťahu z autoritami
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
-
Výkon práce v teréne – mapovanie podnetov v komunite
-
Práca v teréne – priebežné návštevy klientov v ich prirodzenom prostredí – použité metódy : rozhovor, pozorovanie, zisťovanie situácie rodiny, posúdenie súčasného stavu klientov – v prostredí, aké vyhovuje klientom
-
Práca s klientom – nácvik asertívnej komunikácie – formou hrania rolí
-
Realizácia mapovania potrieb komunity – 60 participantov, získavanie dát
-
Schválenie prípravy Flexi karty – bonus pre klientov, užívateľov projektu ako príloha europassov/životopisov – informácie o účasti na aktivitách, vzdelávaní, príprave na zamestnanie v projekte, zvýšenie právnej gramotnosti klientov
-
Neformálne vzdelávanie klientov formou door-to-door
SEPT
2023
-
Pracovné stretnutia tímu projektu – zhodnotenie plnenia aktivít projektu
-
Práca s klientom – identifikácia varovných znamení na pracovisku - prejavy
-
poskytovanie poradenstva – sociálno - psychologického poradenstva
-
Výkon práce v teréne – mapovanie podnetov v komunite
-
Práca v teréne – priebežné návštevy klientov v ich prirodzenom prostredí – použité metódy : rozhovor, pozorovanie, zisťovanie situácie rodiny, posúdenie súčasného stavu klientov – v prostredí, aké vyhovuje klientom
-
Práca s klientom – nácvik asertívnej komunikácie – formou hrania rolí
-
Realizácia mapovania potrieb komunity – analýza získaných dát, vyhodnotenie